Tillbaka till verkligheten igen



Efter en vecka i koma (nästan)..det vill säga helt inne i psykologins värld, är man nu tillbaka i verkligheten en stund. Kanske är psykologi verklighet på riktigt? Man får faktiskt en hel del aha-upplevelser när man sitter och läser om Sigmund Freud, Skinner och Pavlovs hundar. Psykoanalysen, beteendeperspektivet och kognitiv beteendeterapi...

...det väcker otäcka minnen från barndomen, inte så kul, och sådant som jag nog har förträngt i vuxen ålder. Jag är uppvuxen i ett alkoholisthem, med alla de bekymmer det för med sig. Jag har också bearbetat det med psykoterapi och livscoacher, men någonting finns kvar som väcks upp nu igen när jag läser alla exempel i läroboken. Ska man någonsin bli fri??? Jag har ju gått vidare...



...näe, nu tar vi helg...imorgon är det poolparty på gång hos bästa Kajsa, med lite spa, bastu och poolbadande....kanske blir det en pilsner eller två på Black Lion :-) Nu väntar en sen kvällsmat; Engelsk köttpaj som snart är klar i ugnen...

Ha det gott
Tjing, världen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback