Knapadel och annan släkt



Ståthållaren i Kronobergs län Otto von Scheiding (f. 1580-d. 1651).
Porträtt av Georg Günter Kraill 1623, Skoklosters Porträttsamling.


Släktforskning är bra roligt ibland. Möt min anfader på fädernet - Otto von Sheiding. Ståthållare i Kronobergs län på 1600-talet. Hittade en tråd på nätet om ätten Drake som jag nyligen hittat, och vips så fanns det en hel hoper med adelssläkter och annan knapadel som jag härstammar från. Är ju flera andra släktforskare som lagt upp dessa antavlor och forskat kring dessa släkter, så det är ju andrahandsuppgifter minst...men det ska kollas upp!

Tur att jag är sjuk så att jag inte behöver göra något annat ha ha....

(bilden lånad från Mattias Loman www.mattiasloman.se)

Tjing, världen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback