Utmaning

Hittade en utmaning på Stenströms Bloggeria, som jag gärna hänger på: Den handlar om mig och mitt liv :-)

Vad gjorde jag för tio år sedan?

För tio år sedan hade jag rätt nyligen avslutat min högskoleutbildning till journalist/kulturarbetare. Hade tagit en extra termin hösten 2001 för att försöka att bli klar med min magisteruppsats. Det lyckades inte :-( Jobbade fortfarande kvar på Torsvillan (Carema) i Norrköping så jag pendlade. Extraknäckte med frilansuppdrag på Folkbladet i Norrköping, något som senare kom att bli flera vikariat på Folkbladet i Finspång (både på allmänna och sporten)

Jag byggde en ny hemsida till IF Sylvia 2001, den administrerade jag och skötte fortfarande för en billig peng varje månad. Jag var på varje hemmamatch på Bollspelaren, gjorde intervjuer, fotade, skrev och redigerade. Var också ungdomstränare för IF Sylvias pojkar -88-lag, så det blev en del fotboll och flängande på matcher och cuper (många fotbollsplaner har jag sett). Samtidigt tränade jag vår jaktlabrador, jaktproven hade jag lagt på hyllan, själva jakten likaså.


Jag och älskade Posse på jakthundskurs i Ärla

Niclas och jag hade bott i vårt hus här i Krokek i 4 1/5 år, så en hel del trädgårdsarbete blev det då (innan man tröttnade helt, suck)


2. Vad gjorde jag för ett år sedan?

För ett år sedan ägnade jag fortfarande tre-fyra dagar i veckan åt att träna, jag åt sundare än nu (idag har det passerat ett antal kilo till på vågen, suck). Jag blev helt arbetslös för 2 1/2 månad sedan, men umgick med några av mina kära vänner från TV (gör det än - älskar er :-))

Jag och Evva på en av våra träffar :-) Saknas på bilden gör Karin och Marie

 

Ganska exakt nu för 1 år sedan tog jag mitt mod och mitt CV och klev in på enhetschefens kontor på äldreboendet i Krokek. Två månader senare ringde dom och erbjöd sommarjobb, och där är jag kvar än idag :-). Funderade då som så många gånger på att validera till undersköterska för att få fast jobb i kommunen så småningom (det håller jag på med nu :-). Annars gick mycket tid åt till vår nya familjemedlem Guinness, 1 år. Även han en jaktlabrador som kom från samma kennel som vår gamla.


3. Fem snacks jag gillar?

Morotsstavar, selleri, gurka och blomkål med vitlöksdipp. Nötter i olika former. Popcorn...blir väl chips någon gång ibland men absolut inte ofta. ...ja och så Naturgodis så klart!


4. Fem sånger jag kan hela texten till?

Kan nog inte texten till många låtar. Rönnerdahl, Små grodorna, alla julvisor så klart och många av Lasse Winnerbäcks låter (älskar honom!). Kanske en del andra låtar ur vår visskatt, och så klart "Brevet från kolonien" av Cornelius Vreijsvik :-)) Jag kommer nog på fler senare ha ha


Älskade Lasse <3


5. Fem saker jag skulle göra om jag blev mångmiljonär?

Resa - massor! Se New York, London, Paris, Havanna, Karibiska övärlden, Vietnam, Kambodja och Egypten...
Sedan skulle jag bygga ett nytt hus precis som jag vill ha det. Barnen får nog en slant, en del skulle gå in på aktie och fondkonton. Så skulle jag shoppa så klart!!


6. Fem dåliga vanor?

Jag ställer kaffekoppar överallt (samma som du, Helen ha ha), jag är väldigt analytisk (för mycket) ochj kan bli ganska sur över småsaker, för mycket kontrollmänniska, dålig karaktär.


7. Fem saker jag gillar att göra?

Vara med min familj, träna, fota, lyssna på musik (hårdrock, blues, visor och vispopp mm.), släktforska och självklart blogga (det blev sex men vad f-n ;-).

8. Fem saker jag aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

Kläder med för mycket volanger på. För mycket färg är inte min melodi (något min käre sämre hälft alltid påpekar). För mycket A-linjeform, för då ser lilla jag ut som ett cirkustält! Skinnbyxor går fetbort, och sedan vet jag inte mera...

9. Fem favoritleksaker?

Datorn, kameran, min smart phone. Våran pärla: Miata MX:5:an. För tio år sedan skulle jag även sagt min hagelbössa, men det var ett tag sedan.

 

Våran pärla :-)

10. Tio personer som jag vill se göra denna utmaning?

Alla mina läsare får gärna göra denna utmaning . Skulle vara kul att se vad ni är för kufar hi hi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback